Nastavení cookies
Tato webová stránka používá soubory cookies
V informacích o souborech cookies se dozvíte, pro jaké účely cookies využíváme a jak s nimi nakládat.

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky společnosti:

ALORI Czech Republic s.r.o.

se sídlem Na Hřebenkách 815/130, Smíchov, 150 00 Praha 5

Spisová značka: C 360860 vedená u Městského soudu v Praze

Identifikační číslo: 14129949

DIČ: CZ14129949

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.alori.cz

Úvodní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) prodávajícího, společnosti ALORI Czech Republic s.r.o., IČO: 14129949, se sídlem Na Hřebenkách 815/130, Smíchov, 150 00 Praha 5, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 360860 („Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů („Zákon o ochraně spotřebitele") vzájemná práva a povinnosti kupujícího, který si objednal zboží prostřednictvím E-shopu („Kupující“) a Prodávajícího, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.alori.cz („E-shop“).

Tyto Podmínky se použijí pro Kupující, kteří jsou usazení v České republice, či kteří mají bydliště v České republice v případě spotřebitelů. V případě usazení či bydliště v případě spotřebitelů v jiném členském státě, na který Prodávající zaměřuje svou činnost, se použijí podmínky v dané jazykové mutaci.

Kontaktní údaje Prodávajícího: Tel.: +420 222 263 005, e-mail: info@alori.cz.

Všechny informace o zpracování osobních údajů Kupujících jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které se nachází zde: Ochrana osobních údajů.

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

Komunikace mezi Kupujícím a Prodávajícím probíhá primárně na dálku. Proto i pro Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, aby se spolu Prodávající a Kupující dohodli bez současné fyzické přítomnosti. Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).

Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co bylo sjednáno v rámci procesu nákupu na E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.

  • NĚKTERÉ DEFINICE
  • Cena je finanční částka, kterou bude Kupující hradit za Zboží;
  • Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude Kupující hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
  • Cena za balení je finanční částka, kterou bude Kupující hradit za specifické způsoby balení Zboží, a to dle vlastního uvážení;
  • Cena za spropitné je finanční částka, kterou nám poskytnete, pokud se rozhodnete přispět Prodávajícímu na provoz, svou povahou se jedná o darování;
  • Celková cena je součet Ceny, Ceny za dopravu, Ceny za balení a Ceny za spropitné, včetně případných dalších dodatečných nákladů uvedených v Objednávce;
  • DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
  • Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu, případně v souladu s pravidly uvedenými na daňovém dokladu;
  • Kupující je osoba nakupující na E-shopu Prodávajícího, právními předpisy označovaná jako kupující;
  • Objednávka je neodvolatelný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Prodávajícím;
  • Uživatelský účetje účet zřízený na základě Kupujícím sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
  • Zboží je vše, co může Kupující nakoupit na E-shopu.

OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

  • Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
  • Při nákupu Zboží je povinností Kupujícího poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které Kupující poskytl při objednání Zboží bude Prodávající považovat za správné a pravdivé.

UZAVŘENÍ SMLOUVY

  • Smlouvu s Prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
  • Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím webového rozhraní E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí Kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí Kupující za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady nad rámec Celkové ceny nejsou Prodávajícím účtovány. Odesláním Objednávky souhlasí Kupující s využitím prostředků komunikace na dálku.

K tomu, aby mohlo dojít k uzavření Smlouvy, je třeba, aby Kupující na E-shopu vytvořil návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:

  • informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu se označuje Zboží, o jehož nákup má Kupující zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“, a které je následně specifikováno v obsahu košíku na webovém rozhraní E-shopu);
  • informace o Ceně, Ceně za dopravu, Ceně za balení, Ceně za spropitné, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu, Ceně za balení, Ceně za spropitné a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě zvoleného Zboží a způsobu jeho doručení, včetně výběru dalších možností, které webové rozhraní E-shopu umožňuje;
  • identifikační, fakturační a kontaktní údaje sloužící k tomu, aby mohl Prodávající doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu Kupujícího a aby splnil zákonné podmínky, zejména účetní a daňové;

V průběhu tvorby návrhu Objednávky může Kupující až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „ODESLAT OBJEDNÁVKU s povinností platby“ Objednávku Kupující vytvoří. Stiskem tlačítka Kupující potvrzuje seznámení se a souhlasí s těmito Podmínkami, v opačném případě není možné Objednávku vytvořit. Po stisku tlačítka „ODESLAT OBJEDNÁVKU s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Prodávajícímu.

Objednávku Prodávající Kupujícímu v co nejkratší době poté, kdy mu bude doručena, potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu Kupujícího zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím. Podmínky ve znění účinném ke dni odeslání Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.

Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy Kupující objedná větší počet kusů Zboží, než kolik je umožněno. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže Prodávající Objednávku potvrdit, bude Kupujícího kontaktovat a zašle mu nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí.

V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, dojde k technické chybě či jiné vadě, která způsobí, že Cena, či Celková cena, množství Zboží nebo jeho popis je chybný, není Prodávající povinen Zboží za tuto Cenu Kupujícímu dodat. Prodávající je v takovém případě oprávněn od Smlouvy odstoupit i po potvrzení Objednávky. V takové situaci bude Prodávající Kupujícího bezodkladně kontaktovat a Prodávající zašle nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce případně je Prodávající oprávněn Objednávku stornovat. Nová Smlouva je v případě nové nabídky uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí. V případě, že Kupující nabídku nepotvrdí ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, je Prodávající oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například také situace, kdy Cena zjevně neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.

V případě, že dojde k uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.

V případě, že má Kupující zřízen Uživatelský účet, může učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů při zadávání Objednávky. Způsob tvorby Objednávky je totožný, jako v případě Objednávky Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje Kupujícího.

V některých případech umožňuje Prodávající na nákup Zboží využít slevu. Využití slevy je nenárokové a Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit pravidla pro uplatnění slev, přičemž Kupující nemá nárok na náhradu škody či jiné újmy způsobené touto změnou.

UŽIVATELSKÝ ÚČET

Na základě registrace přes webové rozhraní E-shopu může Kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.

Uživatelský účet Kupujícího bude zprovozněn v návaznosti na registraci Kupujícího na E-shopu (vyplnění požadovaných údajů Uživatelem), odsouhlasení Podmínek a odsouhlasení pravidel pro ochranu osobních údajů. O odsouhlasení registrace a zřízení Uživatelského účtu je Kupující vyrozuměn e-mailem na jeho e-mailovou adresu uvedenou v rámci registrace.

Při registraci Uživatelského účtu je povinností Kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat. Prodávající neodpovídá za přesnost, ani aktuálnost uvedených údajů. V případě využití údajů v Objednávce je Kupující odpovědný za aktuálnost těchto údajů.

Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese za to Prodávající žádnou odpovědnost.

Uživatelský účet je osobní, a Kupující tedy není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.

Uživatelský účet Prodávající zruší v případě žádosti Kupujícího zaslané na adresu info@alori.cz. V případě, kdy bude účet zrušen, tento již není možné v budoucnu obnovit.

V případě, že Kupující Uživatelský účet nevyužije po dobu delší než 10 let, má Prodávající právo Uživatelský účet zrušit, přičemž není povinností Prodávajícího o zrušení informovat Kupujícího.

Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob zajišťujících provoz E-shopu.

CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma, Cena za balení a případné další náklady určující Celkovou cenu.

Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.

Platbu Celkové ceny se Kupující zavazuje uhradit po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží, není-li dohodnuto jinak. Úhradu Celkové ceny může Kupující provést následujícími způsoby:

  • Bankovním převodem. Informace pro provedení platby zašle Prodávající v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 7 dnů od potvrzení Objednávky. Prodávající není povinen expedovat Zboží před připsáním platby na jeho účet.
  • Prostřednictvím platební brány. Platba v takovém případě probíhá přes platební bránu ThePay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese podminky_pro_platebni_branu_1_8_2021. V případě platby kartou je Celková cena splatná do 7 dnů od potvrzení Objednávky. Prodávající není povinen expedovat Zboží před připsáním platby na jeho účet.
  • Dobírkou při doručení Zboží. Hotovost přebírá od Kupujícího dopravce, Kupující hradí navíc poplatek za využití platby dobírkou uvedený v Objednávce nebo sdělený Prodávajícím v nabídce zaslané prostřednictvím elektronické pošty.

Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího. Kupující souhlasí s tím, že faktura bude zaslána elektronicky.

Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází až poté, co zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na účet Prodávajícího, v případě platby kartou online je zaplacena v okamžik provedení platby.

Kupující je povinen dodané Zboží, ke kterému na něj ještě nepřešlo vlastnické právo, kdykoliv na požádání Prodávajícího vydat zpět, a to i pokud se toto Zboží nachází u třetí osoby.

Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení Celkové ceny ještě před odesláním Zboží Kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

Zboží bude Kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž může vybírat z následujících možností:

  • Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna;
  • Doručení prostřednictvím dopravních společností v rámci České republiky, přičemž seznam dopravních společností je uveden na E-shopu v rámci Objednávky (například GLS).

Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.

Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. V případě Zboží, které je skladem, je toto zpravidla odesláno do 7 pracovních dnů od připsání platby na účet Prodávajícího. Předpokládaná doba doručení Zboží bude Kupujícímu sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. Zboží bude doručeno nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření Smlouvy, pokud se Prodávající a Kupující nedohodnou jinak. V případě, že je v rámci webového rozhraní E-shopu uvedena doba doručení delší než 30 dní, s touto dobou doručení objednáním Zboží Kupující souhlasí. V případě, že by byl termín doručení delší, než 30 dnů, a tato skutečnost nebyla uvedena v rámci webového rozhraní E-shopu, bude o tom Prodávající Kupujícího informovat a s tímto prodloužením musí Kupující souhlasit. V takovém případě má však Kupující právo na odstoupení od Smlouvy a Prodávající vrátí veškeré plnění, které od Kupujícího obdržel. Právo na odstoupení však zaniká, pokud bude nový termín dohodnut. Právo na odstoupení má v takovém případě i Prodávající.

Po převzetí Zboží od dopravce je povinností Kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností Kupujícího Zboží od dopravce převzít.

V případě, že Kupující poruší svoji povinnost převzít Zboží, nemá to za následek porušení povinnosti Prodávajícího Zboží doručit. Zároveň to, že Kupující Zboží nepřevezme není považováno za odstoupení od Smlouvy. Prodávajícímu v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy Kupujícím a právo na náhradu vzniklých nákladů spojených s marným pokusem o doručení. Pokud se Prodávající rozhodne tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy toto odstoupení doručí Kupujícímu. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.

Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je povinností Kupujícího nahradit Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve Smlouvě. Náklady jsou splatné do 14 dnů od doručení e-mailu Kupujícímu.

Nebezpečí škody na Zboží na Kupujícího přechází v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 6.4. Podmínek, na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.

V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, bude Prodávající Kupujícího vždy informovat v případě mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž vždy sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat.

ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.

V případě, že je Kupující spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že byla uzavřena Smlouva, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že byla uzavřena Smlouva, na základě které bude Prodávající Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky, to ale pouze jen pro tu část Zboží, která byla v té dodávce doručena. Od Smlouvy může Kupující odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy Prodávajícího uvedené u jeho identifikačních údajů). Pro odstoupení může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.

Ani jako spotřebitel však nemůže Kupující od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:

  • dodávka Zboží vyrobeného podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, tedy zejména pokud je Zboží vyrobeno podle návrhu Kupujícího;
  • dodávka zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jste je Kupující porušil.

Lhůta k odstoupení dle čl. 7.2. Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Prodávajícímu v jejím průběhu odešle Kupující oznámení, že od Smlouvy odstupuje.

V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 7.2. Podmínek bude Kupujícímu Cena (a všechny další platby, které od něj Prodávající obdržel, včetně Ceny za dopravu, kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání) vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený v odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Kupující Zboží vrátí či než prokáže, že došlo k jeho zaslání zpět Prodávajícímu.

V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 7.2. Podmínek je Kupující povinen Zboží zaslat Prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s navrácením zboží k Prodávajícímu, přičemž náklady na vrácení Zboží mohou odpovídat částce Ceny za dopravu, kterou Kupující uhradil při zakoupení Zboží. Kupující má nárok na to, aby mu byla vrácena Cena za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající pro dodání Zboží nabízel. V případě odstoupení z důvodu, že Prodávající poruší uzavřenou Smlouvu, hradí Prodávající i náklady spojené s navrácením zboží k Prodávajícímu, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který při dodání Zboží nabízel.

Kupující odpovídá Prodávajícímu za škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku toho, že s ním Kupující nakládal jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží. Způsobenou škodu Prodávající Kupujícímu v takovém případě vyúčtuje poté, co mu Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že Prodávající Kupujícímu ještě nevrátil Cenu, je oprávněn pohledávku z titulu nákladů započíst na pohledávku Kupujícího na vrácení Ceny.

Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy kdykoliv před dodáním Zboží Kupujícímu, zejména pokud není možné Zboží dodat z důvodu jeho vyprodání, ukončení výroby či nedostupnosti, nebo došlo k výrazné změně ceny ze strany dodavatele (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), případně nastaly jiné objektivní důvody. Prodávající také může od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že Kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.

Kupující může Objednávku Zboží před tím, než bude Zboží Kupujícímu odesláno, zrušit a v takovém případě mu Prodávající vrátí uhrazenou částku.

ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.

Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@alori.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, Nové Město, 12000 Praha 2, internetová adresa: www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, ze Smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Gorazdova 1969/24, Nové Město, 12000 Praha 2, internetová adresa: www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pokud právní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím obsahuje mezinárodní prvek, bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud je však Kupující spotřebitel, nejsou tímto ujednáním dotčena jeho práva plynoucí z právních předpisů na ochranu spotřebitele.

Veškerou písemnou korespondenci si budou Prodávající a Kupující doručovat elektronickou poštou. E-mailová adresa Prodávajícího je uvedena u jeho identifikačních údajů. Prodávající bude Kupujícímu doručovat korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou ho Kupující kontaktoval.

Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody. Prodávající je však oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně bude Prodávající Kupujícího informovat pouze v případě, že má vytvořený Uživatelský účet, nebo v případě, že má Prodávající dodávat Kupujícímu na základě Smlouvy Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně zašle Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdrží Prodávající výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že Kupující výpověď podá, činí 2 měsíce.

V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (zejména přírodní katastrofa, pandemie, epidemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů, stávky, vládní či jiná regulatorní opatření, kybernetické útoky apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci ani za prodlení s plněním svých závazků, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, mají Prodávající i Kupující právo od Smlouvy odstoupit.

Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.

Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího, ale není Kupujícímu přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží Kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě.

Specifická pravidla reklamace jsou uvedena v Reklamačním řádu, který tvoří přílohu č. 1 těchto Podmínek.

Tyto Podmínky nabývají účinnosti 15.7.2025.

Příloha č. 1 – REKLAMAČNÍ ŘÁD

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tento Reklamační řád upravuje a informuje o právech z vadného plnění a záruce za jakost v rámci smluvního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím, přičemž pojmy s velkými písmeny mají stejným význam jako v Podmínkách, pokud není definováno jinak.

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.7. Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že:

  • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  • je vhodné k účelu, pro který jej Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasí,
  • je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu užití (pokud je potřeba),
  • je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  • množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
  • je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
  • odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Smlouvy (pokud bylo poskytnuto, přičemž to není povinností Prodávajícího).

Ustanovení čl. 2.1 písm. d) až g) tohoto Reklamačního řádu se neužijí, pokud Prodávající Kupujícího před uzavřením Smlouvy upozornil, že některá vlastnost Zboží se liší a Kupující s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil. Za výslovný souhlas se mimo jiné považuje také skutečnost, že u popisu Zboží byla taková skutečnost uvedena a Kupující toto Zboží vložil do Objednávky.

Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1922, § 1924, § 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku, a v případě, že je Kupující spotřebitelem, tak zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 2.1, může Kupující takovou vadu Prodávajícímu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů Prodávajícího, využitím elektronického formuláře na webovém rozhraní E-shopu, telefonicky či jiným prokazatelným způsobem. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete Kupující vadu vyřešit. Reklamaci Prodávající vyřídí v souladu s uplatněným právem z vadného plnění.

Má-li Zboží vadu, má Kupující následující práva:

  • na dodání nového Zboží bez vady,
  • na odstranění vady opravou Zboží,

přičemž si Kupující, který je spotřebitel, může vybrat takový způsob, který je v daném případě přiměřený. Kupující nemá právo žádat ten způsob vyřešení vady, který je nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný. V případě takové volby má Prodávající právo odmítnout vadu odstranit, případně zvolit druhý ze způsobů řešení vady.

V případě, že:

  • Prodávající vadu odmítne odstranit (z jiných důvodů, než uvedených v čl. 7.4. Podmínek) nebo ji neodstraní v přiměřené době po vytknutí vady,
  • se vada objeví opakovaně,
  • je vada podstatným porušením Smlouvy,
  • Prodávající prohlásí, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího,

Má Kupující následující práva:

  • právo na přiměřenou slevu z Ceny,
  • právo na odstoupení od Smlouvy.

Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit Zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:

  • došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady,
  • bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady,
  • nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním Kupujícího anebo jeho opomenutím,
  • došlo-li ze strany Kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností Kupujícího vrátit tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě mu nebude vrácena část Ceny odpovídající jeho prospěchu z užití části Zboží.

Uplatněním vady u Prodávajícího se Kupující nezprošťuje povinnosti uhradit Cenu za Zboží, přičemž ust. § 2108 Občanského zákoníku se zde nepoužije. Ustanovení tohoto odstavce se nepoužije, jestliže je Kupující spotřebitel.

POSTUP UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)

Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Prodávající od Kupujícího obdržel uplatnění vady. Po uplatnění reklamace vydá Prodávající Kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje a kontaktní údaje, na které Prodávající Kupujícího vyrozumí o výsledku reklamace. Pro řádné vyřízení reklamace je Kupující povinen zaslat Zboží k posouzení na adresu Prodávajícího, pokud Prodávající nestanoví jinak. V případě, že Prodávajícímu nebude Zboží doručeno, nemůže být reklamace vyřízena a o dobu prodlení se prodlužuje doba, ve které musí Prodávající reklamaci vyřídit. Pokud v důsledku nedoručení zboží nemůže Prodávající Zboží přezkoumat, může to být též důvodem neuznání tvrzené vady, a tedy i reklamace.

Do 3 dnů od obdržení reklamace Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího potvrdí, že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídí Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení, a to včetně zaslání informace na e-mail Kupujícího, který je uveden v potvrzení o uplatnění reklamace. Lhůta může být po vzájemné dohodě Prodávajícího a Kupujícího prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, může Kupující, který je spotřebitelem, odstoupit od Smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu.

O vyřízení reklamace bude Prodávající informovat Kupujícího e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu, který je spotřebitel, náhrada prokazatelně a účelně vynaložených nákladů do maximální výše odpovídající ceně běžné poštovní přepravy. Tyto náklady je povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je povinností Kupujícího původní Zboží vrátit Prodávajícímu, náklady na toto vrácení však hradí Prodávající. Po vyřízení reklamace vydá Prodávající písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

V případě, že je Kupující podnikatel, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží. V případě, že je Kupující podnikatel, má právo volby řešení práva z vad Prodávající.

V případě, že je Kupující spotřebitel, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě dvou let od převzetí Zboží. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:

  • Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána,
  • opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním,
  • použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jej Kupující převzal,
  • kdy to vyplývá z povahy Zboží.

Prodávající dále poskytuje na Zboží záruku za jakost v délce trvání 1 rok. Pro uplatnění práv ze záruky za jakost se použijí ustanovení tohoto článku ohledně uplatnění práv z vadného plnění.

FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

Adresát: ALORI Czech Republic s.r.o., IČO: 14129949, Pavlovická, 77900 Olomouc

Uplatnění reklamace

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.

Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Zboží, které je reklamováno:
Popis vad zboží:
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy:

Datum:

Podpis:

Příloha č. 2 - Formulář pro odstoupení od Smlouvy

Adresát: ALORI Czech Republic s.r.o., IČO: 14129949, Pavlovická, 77900 Olomouc

Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

Je-li Kupující spotřebitelem a v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu ALORI Czech Republic s.r.o., IČO: 14129949, se sídlem Na Hřebenkách 815/130, Smíchov, 150 00 Praha 5, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 360860 („Prodávající“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, právo odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí Kupující Prodávajícímu písemně na adresu provozovny Prodávajícího nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři nebo jiným prokazatelným způsobem.

Odstoupí-li Kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, Zboží, které od něj obdržel.

Odstoupí-li Kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, pokud bylo zboží vráceno v původním stavu a nepoškozené, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže Kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.

Datum:

Podpis:

PRODUKTY
ALORI
PRO VÁS

80%

Až o 80 % vyšší účinnost
než běžné čističe

Netoxické
a biologicky odbouratelné

Unikátní
receptura

Bezpečné a šetrné
k přírodě

Vyrobeno
v České republice